I. Základní ustanovení a vymezení pojmů
Tyto
obchodní podmínky (dále jen ,,Podmínky“) vymezují a upravují vztahy
mezi DEAL Klenoty, s.r.o. IČ: 26857839, DIČ: CZ26857839, se sídlem
28. října 207/49, 702 00 Moravská Ostrava, zapsaná v obchodním rejstříku
vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 40650 na straně
jedné jako prodávajícím (dále jen ,,prodávající“) a na straně druhé
kupujícím (dále jen ,,kupující“). Veškeré
smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito
Podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen ,,občanský
zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen
,,zákon o ochraně spotřebitele“). Je-li smluvní stranou nikoliv
spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito Podmínkami zákonem č.
89/2012 Sb., občanský zákoník. Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitel
je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím
nebo s ním jinak jedná. Podnikatelem
je ten, kdo samostatně vykovává na vlastní účet a odpovědnost
výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit
tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje pro
účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy
související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při
samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem
nebo na účet podnikatele. Kupující
odesláním objednávky potvrzuje, že se s těmito Podmínkami před
uzavřením kupní smlouvy seznámil, a že s nimi bez výhrad souhlasí, a to
ve znění platném a účinném k okamžiku odeslání objednávky.
II. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Smlouva
je uzavírána na základě objednávky kupujícího, kterou je možno učinit
písemně na adresu prodávajícího, emailem na adresu
eshop@deal-klenotnictvi.cz, osobně v provozovnách prodávajícího,
telefonicky či prostřednictvím stránek prodávajícího na adrese www.deal-klenotnictvi.cz. Objednávka kupujícího musí obsahovat nejméně tyto náležitosti:
- jméno a příjmení, místo
bydliště nebo obchodní firmu, sídlo nebo místo podnikání kupujícího
- identifikační číslo, případně
daňové identifikační číslo, pokud je kupující registrován jako plátce
DPH
- druh produktu (zboží), který
jednoznačně určuje předmět objednávky, uváděny v ceníku prodávajícího
- množství požadovaných kusů produktů (zboží)
- místo a termín dodání
- způsob dopravy a forma úhrady kupní ceny zboží
- v případě písemné objednávky
čitelný podpis kupujícího, případně osoby oprávněné zastupovat
kupujícího
Smlouva
je uzavřena písemným potvrzením objednávky prodávajícím nebo faktickým
zbožím dle objednávky, tj. převzetím zboží při osobním prodeji,
převzetím zboží kupujícím v dohodnutém místě, nebo odesláním zboží
přepravní službou nebo doručením přímo prodávajícím. Obsahem
uzavřené kupní smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu
objednané zboží v souladu s těmito Podmínkami a závazek kupujícího toto
objednané zboží převzít a zaplatit za něj prodávajícímu kupní cenu
včetně všech stanovených nákladů (viz. dále). Prodávající
si vyhrazuje právo na zrušení objednávky u zboží označeného pojmem „
není skladem“ v případě, že zboží již není možné dodat ani nahradit od
jiného výrobce nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a kupující toto
před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající kupujícího o
této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena,
budou kupujícímu peníze vráceny na účet. Kupující
souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání
kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních
prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na
internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující
sám. Obrázky zboží umístěné na internetových stránkách prodejce jsou pouze informativního charakteru.
III. Cena zboží
Kupní cena je stanovena dle ceníku prodávajícího, zveřejněného na jeho webových stránkách www.deal-klenotnictvi.cz
platného ke dni dodání zboží, nedohodnou-li se smluvní strany v
konkrétním případě jinak. Prodávající si vyhrazuje právo průběžné úpravy
cen zboží v návaznosti na úpravě cen svých dodavatelů. V ceně jsou
zahrnuty náklady na balné a dopravu, není-li uvedeno v Podmínkách či
mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
IV. Dodací podmínky
Termín,
místo dodání a podmínky přepravy objednaného zboží sjednává prodávající
s kupujícím v rámci každé kupní smlouvy nebo jsou stanoveny předem na
základě vzájemné dohody stran nebo obchodních zvyklostí zavedených mezi
kupujícím a prodávajícím. Není-li
podmínkami stanoveno nebo dohodnuto jinak, objednané zboží, které je
skladem, je prodávajícím expedováno následující pracovní den od obdržení
objednávky. V případě, že zboží není skladem, prodávající oznámí
kupujícímu předpokládaný termín dodání, a to následující pracovní den od
obdržení objednávky. Zboží
je dodáno kupujícímu okamžikem převzetí zboží kupujícím na prodejně
prodávajícího nebo v dohodnutém místě dodání. Je-li zboží odesíláno,
zboží je dodáno kupujícímu (podnikateli) předáním prvnímu dopravci k
přepravě do místa určení. V případě kupujícího (spotřebitele) je zboží
dodáno až okamžikem předání zboží dopravcem kupujícímu (spotřebiteli). Pokud
kupující dodání zboží záměrně zmaří a zboží nepřevezme, odpovídá
prodávajícímu za škodu tímto jednáním vzniklou, a to zejména povinností
nahradit náklady vynaložené na přepravu, jež je kupující povinen uhradit
prodávajícímu do 7 dnů od okamžiku neúspěšného dodání zboží. Nebezpečí
škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má,
nepřevezme-li kupující věc, až mu s ním prodávající umožnil nakládat. Kupující je povinen co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží a přesvědčí se o jejich vlastnostech a množství. Je-li
kupující v prodlení s převzetím zboží, uchová prodávající zboží,
může-li s ní nakládat. V takovém případě je kupující povinen zboží
zadržet, dokud mu kupující neuhradí účelně vynaložené náklady spojené s
uchováním zboží. Zboží je zasíláno prostřednictvím dopravce společnosti PPL nebo Českou poštou. Kupující
je povinen zboží bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s
dopravcem stav zásilky (poškození krabice, neporušenost pásky) podle
přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí
zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvu tím, že zásilka je např.
neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující
převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou
nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu
eshop@deal-klenotnictvi.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento
bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu.
Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje
kupujícího práva věc reklamovat, dává však možnost prodávajícímu
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Přepravní podmínky
V případě odeslání zakázky (opravy) do externího autorizovaného servisu bude účtován dodatečně poplatek za poštovné, pojistné a balné ve výši 200 Kč. Připojištění hodnoty nad 50 000 Kč bude doúčtováno dle platného ceníku přepravních podmínek:
Hodnota balíku (Kč) | Pojistné |
do 100 000,- | 50,- |
do 250 000,- | 250,- |
do 500 000,- | 500,- |
do 1 000 000,- | 750,- |
V. Platební podmínky
Prodávající
zůstává vlastníkem věci až do úplného zaplacení kupní ceny, avšak
nebezpečí škody na zboží přechází převzetím zboží kupujícím.
Kupní cena může být zaplacena jedním z následujících způsobů:
- platbou v hotovosti při převzetí zboží od přepravce (na dobírku)
- platbou předem na základě zaslané zálohové faktury
- při osobním odběru – platbou v hotovosti
VI. Odstoupení od smlouvy
Pokud
je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v
internetovém obchodě), má spotřebitel má právo odstoupit od kupní
smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů.
Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření a jde-li o:
- kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží.
- smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží
nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
- smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
V
případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od
smlouvy, kontaktuje prodávajícího a písemně uvede, že odstupuje od
smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla pro
vrácení peněz. Spotřebitel může použít vzorový formulář, který je
přílohou těchto Podmínek, není to však jeho povinností. Vzorový formulář
či jiné právní jednání, jehož obsahem je odstoupení od smlouvy, lze
zaslat na adresu prodávajícího: DEAL Klenoty, s.r.o., 28. října 49,
702 00 Ostrava. Odstoupení od smlouvy lze rovněž zkopírovat do emailu a
zaslat na adresu: eshop@deal-klenotnictvi.cz. Aby
byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat
odstoupení od smlouvy před uplynutím výše uvedené lhůty. V
případě, že spotřebitel odstoupí výše uvedeným způsobem, prodávající
vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne,
kdy došlo prodávajícímu odstoupení od smlouvy, všechny peněžní
prostředky, které od spotřebitele prodávající obdržel, včetně nákladů na
dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného
způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání
nabízený prodávajícím). Vrácení peněžních prostředků provede
prodávající způsobem, kterým prostředky od spotřebitele přijal,
neurčí-li spotřebitel jinak. Prodávající je oprávněn vrátit plnění
poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží či jiným způsobem, pokud s
tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další
náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není
povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu
spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Spotřebitel
je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy
došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zboží prodávajícímu zpět nebo jej
předat v provozovně prodávajícího. Přímé náklady s vrácením zboží po
odstoupení od smlouvy nese spotřebitel. Ustanovení
zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako
možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva
na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění musí
prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na
základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v
mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel
poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být
vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající
uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na
vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou
škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen
takto sníženou kupní cenu. Právo na odstoupení od smlouvy nemá spotřebitel v případech uvedených v ust. § 1837 občanského zákoníku. Na
kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst
své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží. Je-li
společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k
odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně
takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím
prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
VII. Práva z vadného plnění
Práva
a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí
příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovení § 1914 až
1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku). Prodávající
odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména
prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy kupující zboží
převzal:
- má
zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se
zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
používá
- zboží
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
Odpovědnost
prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím
obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou
byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře
používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
vyplývá-li to z povahy věci. Spotřebitel
je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního
zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v
průběhu šesti měsíců od převzetí spotřebitelem, má se za to, že zboží
bylo vadné již při jeho převzetí spotřebitelem. Nemá-li
věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové
věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale
pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen
výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li
to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit
bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění
vady. Právo
na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li
spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez
vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat
přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě,
že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást
nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné
obtíže. Na
žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout spotřebiteli
písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném
zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto
záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení věci obsahující
údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční
list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu
prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště,
jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka,
prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě. Reklamace
spotřebitele včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající se spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této
lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o
podstatné porušení smlouvy.
Kupující
podnikatel má v případě, že dodatečně vyjde najevo vada, na kterou ho
prodávající neupozornil, a která znamená podstatné porušení smlouvy,
právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním
chybějící věci, na odstranění vady opravou zboží, na přiměřenou slevu z
kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující podnikatel sdělí
prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující
podnikatel změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li
kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li
prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady
neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou
slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Je-li
vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující podnikatel
právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Totéž
platí i v případě vady, která znamená podstatné porušení kupní smlouvy,
jestliže kupující podnikatel neoznámí včas, jaký si zvolil nárok. Dokud
kupující podnikatel neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo
neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo
odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své
volby opravou věci nebo dodáním nové věci. Neodstraní-li prodávající
vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující
požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Kupující
nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží,
nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí,
jestliže došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění
vady věci, použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu
jednáním anebo opomenutím, nebo prodal-li kupující zboží ještě před
objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém
použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co
ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z
použití věci prospěch. Reklamace se uplatňuje písemně u prodávajícího, a to buď osobním předáním, poštou či emailem na adresu: eshop@deal-klenotnictvi.cz.Právo
z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím
věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
VIII. Závěrečná ustanovení
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím emailové adresy: eshop@deal-klenotnictvi.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na emailovou adresu kupujícího. Prodávající
je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává
Úřad na ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve
vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně
spotřebitelů. Je-li
některé ustanovení Podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo
neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních
ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či Podmínek vyžadují písemnou
formu.
Přílohu těchto Podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2016
Příloha obchodních podmínek:
VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO REKLAMACI ZBOŽÍ (vyplňte tento formulář a přiložte jej k reklamovanému zboží)
„Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“